Забезпечення простежуваності харчових продуктів є обов'язковою вимогою чинного законодавства України

  • 30

Забезпечення простежуваності харчових продуктів є обов'язковою вимогою чинного законодавства України

     Держпродспоживслужба нагадує, що одним із інструментів підтвердження безпечності харчових продуктів є забезпечення їх простежуваності - можливості ідентифікації та відстеження харчових продуктів, продуктивних тварин, а також речовин для включення до харчових продуктів на всіх стадіях виробництва, переробки та обігу.

     Можливість ідентифікувати походження кормів для тварин і харчових продуктів — це свого роду ще один ступінь захисту споживачів, особливо в разі виявлення небезпечної продукції. Простежуваність, зрозуміло, не робить харчові продукти безпечними, втім, дає важелі керування ризиком. Тобто суттєво зменшує ймовірність постачання споживачу небезпечної продукції (бо дозволяє встановити причину невідповідності, прослідкувати переміщення забруднених продуктів, сировини, матеріалів і разом із системою відклику/вилучення надати клієнтам/споживачам правдиву інформацію, що допоможе їм легко ідентифікувати небезпечні продукти й уникнути їх споживання).            Відповідно до статті 22 Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів", в якому враховані відповідні вимоги регламентів Європейського Союзу, оператори ринку, що здійснюють виробництво та/або обіг харчових продуктів тваринного походження, обов'язково повинні надавати операторам ринку, до яких постачаються ці харчові продукти, а також на вимогу компетентного органу інформацію:

  • назва та інші відомості, що дають змогу ідентифікувати харчовий продукт;
  • обсяг (об'єм) або кількість (вага) харчового продукту;
  • найменування та місцезнаходження потужності, з якої постачається харчовий продукт, а якщо така потужність знаходиться в Україні - її реєстраційний (особистий) номер;
  • найменування та місцезнаходження оператора ринку, який постачає харчовий продукт, якщо вони відрізняються від найменування та місцезнаходження потужності, з якої постачається харчовий продукт;
  • найменування та місцезнаходження потужності, до якої постачається харчовий продукт, а якщо така потужність знаходиться в Україні - її реєстраційний номер;
  • найменування та місцезнаходження оператора ринку, потужності, до якої постачається харчовий продукт, якщо вони відрізняються від найменування та місцезнаходження потужності, до якої постачається харчовий продукт;
  • відомості, що дають змогу ідентифікувати партію (лот) харчового продукту або партію вантажну;
  • дата відправлення партії (лота) харчового продукту або партії вантажної.

      Наявність зазначеної вище інформації дає можливість визначити та задокументувати інформацію про харчову продукцію за принципом "крок вперед та крок назад" від первинного виробництва або імпорту до прилавку магазину та зафіксувати відповідні дані на всіх етапах: виробництво-переробка-транспортування-продаж.

      За порушення законодавства України про харчові продукти та корми передбачена відповідальність згідно з Розділом ІХ Закону України "Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров'я та благополуччя тварин".

      Держпродспоживслужба закликає операторів ринку сумлінно дотримуватись норм чинного законодавства, тим самим забезпечуючи прозорість та простежуваність власного бізнесу.

Джерело: https://www.vingudpss.gov.ua/news/zabezpechennya-prostezhuvanosti-harchovyh-produktiv-ye-obovyazkovoyu-vymogoyu-chynnogo

Лубенське районне управління ГУ Держпродспоживслужби в Полтавській області