Увага! КП «Оржиця –водоканал» інформує про повірку лічильників води
Увага! КП «Оржиця –водоканал» інформує про повірку лічильників води
Згідно із Законом України «Про метрологію та метрологічну діяльність», всі засоби вимірювальної техніки, які перебувають в експлуатації і використовуються для розрахунків, підлягають періодичній повірці. До них належать і лічильники води.
З 04 червня 2023 р. введено в дію постанову Кабінету Міністрів України від 07.04.2023р № 440 «Деякі питання повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки в умовах воєнного та надзвичайного стану», згідно з якою відновлено повірку побутових лічильників води, тепла та газу на територіях, які не знаходяться під окупацією або на яких не ведуться активні бойові дії.
КП «Оржиця-водоканал» нагадує своїм абонентам, що повірку лічильників води необхідно проводити кожні 4 роки згідно з паспортом вимірювального засобу. Це потрібно робити, щоб засоби, які використовуються для розрахунків показували актуальні витрати. Відтак адміністрація КП буде повідомляти про необхідність проведення повірки лічильників. Це стосується приладів, у яких вже сплив термін повірки.
Абонент, який отримав повідомлення про необхідність проходження повірки, має впродовж 1 місяця здійснити повірку свого лічильника обліку води. Оплата вартості проведення повірки накладається на власників приладів обліку.
Повірка з демонтажем. Так роблять, якщо лічильних встановлений в колодязі, або в темному місці, або відстань від лічильника до крану перевищує 25-30 метрів. У цьому випадку абонент у телефонному режимі викликає контролера КП «Оржиця-водоканал» для зняття пломби. Потім власник лічильника самостійно його демонтує та везе до метрологічного центру, науково метрологічного центру або до повірочної лабораторії, що уповноважені на проведення повірки відповідних засобів. Ця послуга трохи дешевша, але пов’язана з більшими технічними витратами: демонтувати, відвезти на повірку, забрати з повірки, придбати нові з’єднання для встановлення лічильника, встановити лічильник, знову виклик контролера надавача послуг для опломбування лічильника. У цей період, за час відсутності лічильника, розрахунок за послуги централізованого водопостачання та/або водовідведення, проводиться по середньодобовим витратам за попередні 3 місяці.
Заміна лічильника. Кожен лічильник розрахований на термін роботи в середньому 10-12 років. Якщо абонент бажає здійснити заміну такого лічильника замість повірки, в нього так само є 1 місяць на прийняття такого рішення та заміни. Тобто, або повірка, або зміна лічильника. Заміна лічильника проводиться тільки робітниками КП «Оржиця-водоканал».
Споживачі, які отримали повідомлення, але не провели повірку приладів обліку води, мають бути готовими то того, що їхні лічильники будуть зняті з обліку, оскільки вони не можуть використовуватися для нарахування послуг. Тож після закінчення терміну, виділеного на проведення повірки, такі споживачі будуть сплачувати за водопостачання та/або водовідведення за санітарними нормами, відповідно до кількості зареєстрованих осіб.