Маркування. Інформація для споживача

  • 625

 

    Немає необхідності доводити, яке значення для здоров’я людини має правильне харчування, вживання якісних, корисних та безпечних продуктів. А тому необхідно звертати особливу увагу на інформацію на маркуванні.

     Вимоги щодо маркування харчових продуктів   викладені в Законі України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» та Законі України «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів». Головна мета  цих Законів – захист життя, здоров’я та інтересів споживача, забезпечення його повною інформацією щодо харчового продукту для можливості здійснити свідомий вибір відповідно до потреб.

     Відповідно цим Законам усі харчові продукти, що перебувають в обігу на території України, повинні маркуватися державною мовою. Якщо продукти небезпечні, непридатні до споживання чи неправильно марковані, то обіг такої продукції забороняється.

      Законом України «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів»  значною мірою посилено відповідальність  операторів ринку за порушення законодавства щодо надання споживачам інформації про харчові продукти.

       Основний принцип Закону – не вводити в оману споживача! Тобто, інформація про харчовий продукт має бути точною, достовірною та зрозумілою.

        Оператори ринку не мають права реалізовувати товари, щодо яких вони не  мають інформації, що ці харчові продукти відповідають законодавству, а також не мають права самостійно змінювати інформацію, що супроводжує харчові продукти, якщо такі зміни можуть ввести в оману кінцевого споживача та знизити рівень їх захисту.

       Інформація про харчовий продукт може бути донесена через маркування, супровідні документи або рекламу.

      Маркування — це слова, описи, знаки для товарів і послуг (торговельні марки), графічні зображення або символи, що стосуються харчових продуктів, які розміщуються на будь-якій упаковці, етикетці (стікері), кольоретці, а за відсутності упаковки, у документі або повідомленні, які супроводжують харчовий продукт або посилаються на нього.  Маркування може містити обов’язкову та необов’язкову інформацію про товар.

Обов’язкова інформація про харчовий продукт включає:

назву харчового  продукту; фізичний стан; перелік інгредієнтів;  наявність алергенів; термін придатності; умови зберігання; назва оператора ринку; країна походження; інструкція з використання/приготування; вміст етилового спирту; поживна цінність; чи піддавався продукт замороженню/розмороженню.

      На жаль,  оператори ринку допускають помилки при маркуванні товару, а то й взагалі не маркують розфасований харчовий продукт. За такі порушення Законом передбачено накладення штрафу на юридичних осіб у розмірі від 15 до 30 мінімальних заробітних плат, а на фізичних осіб-підприємців – від 10 до 20 мінімальних зарплат, в залежності від характеру недостовірної інформації.

      Прохання до споживачів: звертайте увагу на маркування! Адже це запорука здоров’я і життя Вас та ваших рідних!

      Шановні оператори ринку! Дотримуйтесь вимог законодавства щодо надання кінцевим споживачам достовірної та зрозумілої інформації про харчові продукти, бо це гарантія  успішного ведення бізнесу та високий рівень довіри ваших покупців! 

      

                                                                       Лубенське  районне управління ГУ Держпродспоживслужби в Полтавській області